Oldalak

2018. január 14., vasárnap

Marokkói narancssaláta

Egy nagyon-nagyon finom, karakteres,
jellegzetesen marokkói salátát hoztam
...csak mert újra tudom olvasni az egyik
nagy kedvencem, Váncsa Mester
gasztro-műveit.
(Pont ideje volt, mert már elvonási 
tüneteim voltak. :)

Hozzávalók 1 főre:
-3-4 db édes narancs (méret és egyén függő a dolog)
-1 marék olajbogyó (az eredeti leírás feketét említ, de én a zöldet jobban szeretem :)
-2 gerezd fokhagyma (ha az már nem új, akkor a középső csíra részét szedjük ki nyugodtan)
-pici só
-frissen darált fekete bors
-1 csokor friss petrezselyemzöld
-3-4 ek jó minőségű olívaolaj
-1 lapos kk őrölt csípős paprika...vagy csili, Harissa, Sambal Oelek, Erős Pista, ami éppen akad :)
-1 nagyobb csipet őrölt római kömény (ettől lesz még az illata is igazi marokkói :) 

Kezdem a narancsokkal, amiket megfosztok a
burkolatuktól (teljesen, még a fehér hártya se
maradjon rajta...ami viszont nem kerül a kukába,
mert én nagyon szeretem
-furcsa egy gusztusom van, tudom ;)
és a húsát kivágom a hártyák közül
A levét felfogom egy tálban -ez is megy az
öntethez, mint ahogy a fűszerek és a picit
megsózott, olajba kevert fokhagymaszeletek is.
A gerezdeket tálra, vagy tálkába rendezem
-attól függően, hogy hány főre készül-,
megöntözöm a fűszeres olajjal, megszórom friss
petrezselyemmel és behűtve tálalom.
Szerintem sült szárnyasok mellé a legjobb!
Azt mondtam már, hogy
nagyon-nagyon finom? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése