Oldalak

2017. szeptember 3., vasárnap

Körtebefőtt

Reggel 9-kor még azon meditáltam a kanapén,
(kávészürcsölés közben) hogy egyáltalán belekezdjek
-e egy ilyen (had :) műveletbe (vagy visszafeküdjek :),
mert hát csak vasárnap van, jó lenne a kedvenc hétfő
előtt pihenni, meg nincs is már annyira korán
...aztán 11 órakor nekiálltam. :)))
Hozzávalók:
-kb. 20 kg volt a körte, még tisztítatlanul, ehhez
-4 csomag Dr. Oetker Befőtt tartósító
-2 kg cukor, vagy édesítőszer
"Váltogatjuk, hogy pl. a kávéba édesítőt, vagy cukrot teszünk, aszerint,
hogy épp a ráktól, a cukorbetegségtől, vagy az elhízástól félünk-e aznap."
Idézet vége. :D
-1 vanília rúd
-4 csillagánizs
-pár darabka fahéj rúd
-és 6 liter víz
Nagy méretű fazékban főzöm össze a hozzávalókat,
amiben pluszban még a gyümölcs is el fog majd férni.
Tehát a vizet főni teszem a cukorral, befőtt tartósítóval
(Nagyon régen ezt használom, nem is váltanék semmi
másra...nincs romlás, nincs penész, nincs elszíneződés
a gyümölcsökön és nem kell pluszban dunsztolni!)
és a fűszerekkel együtt -voltaképpen nem kellene
semmi kiegészítő a tartósítóhoz, de ha simán csak
készül, azt is ezekkel szoktam készíteni, sokkal jobban
szeretjük így.
Tehát a körtéket a Gyermek hámozta, én szeleteltem,
magházat távolítottam, majd kb. 2 kilónként ment a
főzőlébe, annyi időre, amíg újra felforrt a lé
-ennyi pont elég a körtének (is), ugyanis puhul még
akkor is, amikor hűl.
A körtét az alaposan kimosott üvegekbe töltöm
(nem kell törni) és azonnal rá is szedek a forró léből,
majd a steril kupakokat rácsavarom
(ezt elég kézzel, viszonylag erősebben rácsavarni,
majd ha már kihűlt és kerül át a kamrapolcra, akkor
szoktam még húzni rajtuk).
Ezzel a tartósítóval -mint már írtam is-, nem kell
dunsztolni sem, elég kihűteni és mehet el télre
...mármint a polcokra. :)))
És ha már úgyis a befőzésre szántam az egész napot
(amiből végül igen keveset használtunk fel :),
elraktam az összes -még a fánkon lévő- szilvát
(kemény 3 üveg lett :) és maradt tegnapról egy fél
görögdinnye héj is -a múltkori eltevésből pedig 1,5 liter
savanyúság lé-, amiből pedig 4 üveg savanyúság
még kitellett.
Végeredmény: 24 csodálatos üveg körtebefőtt
(plusz az előre nem tervezettek :)
-ma sem keltünk fel hiába...fél 2-re készen lettünk. :)))
Ja, segítőm is volt, mégpedig a frissen középiskolás
Kiskamaszunk!
:D :D :D
Ui: már a 30 literes kerámia hordót szeretném pakolgatni nagyon,
mindenféle földi jóval, bármivel, ami savanyúság-számba elmegy
...mert hát nálam mi nem megy el annak? 
;) :D :)
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése