Oldalak

2017. szeptember 10., vasárnap

Kékszőlő-, vagy Konkordi dzsem

Az ELŐZŐ ELTEVÉSHEZ KÉPEST szinte csak annyi változott,
hogy most 11 kiló volt a leszedett szőlő
(ami ráadásul a kertünkben terem :)
és 11 liter lett a már kész mennyisége (cukorral, mindennel)
az illatos, fenségesen finom "lének"
-a hét közepén ugyanis szüreteltem
...mind a 3 méter Otelló szőlőnket leszedtem. :) ;) :)
És igaz, hogy nagyon pepecs munka szőlőből dzsemet
készíteni, de minden rászánt perc megéri, újra és újra! :)
Hozzávalók:
-11 kg szőlőből, kb. 8 liter sűrű szőlőlé
-11 tasak Dr Oetker Dzsemfix Szuper 3:1 (felfelé szoktam kerekíteni)
-3 kg cukor
Kereken 11 kiló volt a leszedett szőlő, ami -miután
a szárakról leszemeztem- tisztán 10.920 kiló lett
(ennél kevés a veszteség) és ebből kb. 8 liter sűrű lé lett.
Váltott vízben -óvatosan- átmostam a szemeket
...és csak hogy valami jó ebben a fázisban is érje
a készítőt, egy pohárnyi mustot azonnal le is
préseltem magamnak, a tiszta szőlőből.
Nyammm :) :) :)
A másik változtatás, ami más az előző készítéshez
képest, az az, hogy miután felmelegítettem az egész
szőlőt, konyhai robotgépbe adagoltam, az első, nagyobb
lyukú passzírozás helyett-sokkal több lett a lé és
jóval hamarabb is lettem készen a pepecs részével.
Ezek után természetesen jött még egy -tésztaszűrőn való-
passzír, majd a kimért cukor, a 3:1-ben, a felforralás és
az üvegekbe való adagolás.
Azért az a szokásom a 3:1-ben használatával is megmaradt,
hogy töltés után 5 percre fejre állítom a lezárt üvegeket.
És hogy miért raktam 7,5 dl-es üvegekbe a kész művet,
kis üvegek helyett?
Egyrészt azért, mert ezekből van még fent majd' egy
raklapnyi a konyhában (de leginkább nem volt kedvem
pincét mászni :))), másrészt azért, mert ezt annyira szereti
mindenki, hogy úgysem tart egy-egy üveg sokáig
kibontva, árván...hát ezért.
A konyhát műveleti helyet pedig csak azért nem
fotózom ilyenkor, mert elmenne a bátorsága annak,
aki nem készített még nagyon kék szőlőből dzsemet!
;) :D ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése