Oldalak

2016. október 19., szerda

Körtekompót

Akartam még valami édeset is
a húshoz -a saláták mellé-, csak
mert attól, hogy én salátafüggő
vagyok, nem mindenki az.😀
A választásom a körtére esett,
mégpedig azért, mert valamilyen
módon az őszt szerettem volna
belecsempészni a vacsorába.
Hozzávalók:
-20 db körtéhez...de nem is nagyon akarok mennyiséget megadni, mindegy is,
  hogy mennyivel rendelkezünk
-2 vaníliarúd
-2 egész citrom
-4 db csillagánizs
-4 rúd fahéj
-1 ek rózsabors...kis pikánsságot ad az egésznek
-gyümölcscukor...egy jó ideje átálltam erre, de ki, mivel szeretné készíteni
Olvastam (és három cikkel ezelőtt megjelentettem :)
egy jó mondatot, mely szerint :
"Váltogatjuk, hogy a kávéba édesítőt, vagy cukrot teszünk, aszerint,
hogy épp a ráktól, a cukorbetegségtől, vagy az elhízástól félünk-e aznap."
 😉
A körtéket meghámoztam -jobban szeretem így-,
a magházat kivágtam, negyedeltem és citromos vízbe tettem,
hogy ne barnuljanak!
Annyi vízzel tettem fel főni, amennyi kényelmesen ellepi,
(vagy egy hangyányival többel, ha szeretjük a levét😊)
belekerültek a fűszerek, a cukor és forrástól számolva,
kb. 5 percig főztem a gyümölcsöt.
Slussz!
Ugyanis attól, hogy elzárjuk alatta a tüzet
(új konyha esetében áramot :),
attól még tovább fog puhulni...és sokkal jobb állaggal
számolhatunk, ha kihűlés után is roppanósak
maradnak a körték! 
Nem?
De!
😀
Nagyon szeretem a körtekompótot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése