Oldalak

2015. április 10., péntek

Chili con carne

Emlékszünk még?
"...a Dél-Amerikaiak (Tex-Mex) chilis húsa.
A legjobb dolog, ami csak történhet
a darált hússal!
Na és a babbal!
Meg persze a chilikkel! :)))"
Mert ahhoz képest, hogy a Kiskamasz nem nagyon
eszi a babot, ezt simán tömi magába, állítólag azért,
mert jó meleg csípős! :)))
Szerintem viszont, ennél egy kicsit azért több! ;)
Hozzávalók:
-1 kg marhahúshoz
-1 darab füstölt csülök
-3 konzerv vörös bab (3 x 400 g-os)
-1 üveg (7 dl) passzírozott paradicsomlé
-3 tk cukor
-0,5 l (marha)húsleves (ha nincs, vegyünk K. levesalapot, teljesen jó alternatíva!)
-2 nagy fej vöröshagyma-kis kockára
-8-10 gerezd fokhagyma-szeletelve
-2 ek Salsa de Chipotle szósz (füstös, csípős)
-2-3 kk őrölt Cayenne bors (ki, mennyire szereti csípősen)
-2 ek szárított, őrölt koriander
-2 ek római kömény-KELL BELE, muszáj, ettől lesz hibátlan a végeredmény!
 (nem keverendő össze a sima köménnyel!!!)
-2 ek szurokfű (oregánó :)
-2 ek keserű kakaópor, vagy jó minőségű étcsokiból pár kocka
-1 ek őrölt fahéj
-olívaolaj
-só, bors
A hozzávalók listája nagyjából mindig állandó, nálam ez a recept vált be.
A húst, most a füstölt csülökkel együtt daráltam le,
kevés olajon pergősre pirítottam, ezt tálkába szedem.
A visszamaradt olajon megdinsztelem a hagymát, majd a fokhagymát
és miután felöntöttem a levessel, beleszórtam a fűszereket (mindet)
főzöm egy pár percig.
Ezután öntöm hozzá a pirított húst, a paradicsom sűrítményt,
majd az alaposan leöblített babot.
Fél órán át összefőzöm (a sóval csak óvatosan!) és tálalom.
Ennyi!
Nagyon sokáig ez sem tart ki! :)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése