Oldalak

2014. október 5., vasárnap

Virslipörkölt

Hiába alapanyagként a virsli,
mégsem félórás a történet, mondom
írom is, hogy miért...

Szenti Gabi után, szabadon :)
Mert bár a hétvége egy részét nem töltöttem itthon
(az idén a harmadik osztálytalálkozón vettünk részt 😀),
csak muszáj voltam valami ehetőt az asztalra
varázsolni, amihez nem kell túl nagy erőfeszítés!😂
Ez lett belőle.

Hozzávalók:
-10 pár, prémium minőségű (német) virsli (1 kg)
-3 közepes fej vöröshagyma
-3 nagy gerezd fokhagyma
-3 tk szárított metélőhagyma
-1 tk szárított petrezselyem
-fél bácskai paprika (az ér nagy része kivágva)
-1 nagy fej paradicsom (a burkolata nélkül :)
-olaj
-só
-darált bors
-csemege- és csípős Piros Arany
-őrölt kömény
-étkezési keményítő (liszt helyett)

+25 dkg rizs (jó minőségű)
+20 dkg konzerv gomba (a gomba kínai ?! :)))
+15 dkg k. csemege kukorica
+15 dkg k. zöldborsó

 
Első körben elkészült a pörkölt-alap: a vöröshagymát
vékonyan szálasra vágtam, ezt olajra dobtam,
sóztam és pároltam egy keveset.
Amikor egy kicsit összeesett, rákerült a karikára vágott
fokhagyma, a fűszernövények, a kicsire vágott
paradicsom, paprika és pici víz hozzáadásával
(fedő nélkül) zsírjára lesütöttem az egészet
-szépen lassan, nem volt sietés közben!
(Nem is volt erőm a sietéshez! :)))
Ekkor öntöttem hozzá a felszeletelt virslit,
majd amikor főni/nőni kezdtek a virslik,
hideg vízben elkevert ételsűrítővel felöntöttem
és pár perc után el is zártam a gázt.
Minek utána elég egyszerű történet
maga a virsli pörkölt, feltétlenül lényeges momentum,
hogy nagyon jó minőségű legyen az alapanyag!
És akkor nem is beszéltünk még a köretről!
Kevés olajon indítottam útjára a rizst;
miután sült egy kicsikét, sóztam és
fel-fel engedtem egy-egy szedőkanálnyi
zöldséglevessel, míg meg nem puhult.
Nem kell túlzásba vinni a rizs sózását,
mert amik rá/hozzá kerültek,
azok is be voltak ízesítve, rendesen!
Az egyik feléhez borsót és kukoricát
futtattam meg kevés olajon, egy leheletnyi sóval,
a másik feléhez pedig gombát, sóval,
darált borssal ízesítve.
A savanyúság természetesen kötelező
tartozék itt is: ecetes chili paprika és gyöngyhagyma.
Na, szóval mára ennyi!
😉

2 megjegyzés:

  1. Ezzel a jó kis pörköltalappal nagyon finom ám még az egyszerű virslipörkölt is, és a köret is nagyon guszta! :) Jó kis összetartó csapat lehettek, ha ilyen gyakran "osztálytalálkoztok"! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meghiszem azt-a "kemény mag"! :)))
      Ja és a pörkölt is nagyon finom (volt)! :D

      Törlés