Oldalak

2014. május 8., csütörtök

Avokádós, joghurtos krumplifőzelék...

-(el)kérés nélkül is köszönet érte,
nagyon-nagyon finom! :)))
Hozzávalók (6-8 főre):
-2 kg krumplihoz
-kevés olívaolaj
-5 dkg vaj (igazi :)
-2 nagyobb fej vöröshagyma (kis kockára)
-2 egész avokádó
-fél citrom-, vagy lime leve
-2 nagy csokor petrezselyem (apróra összevágni és egy kicsit
 félretenni a végére; a szárát is bele szoktam vágni, apróra)
 (Az eredeti recept is így írja, én meg anno,
 még az angol Fenegyerektől "tanultam". :)
-1 liter zöldség-alaplé
-tengeri só
-fehér bors
-2 dl jó minőségű, sűrű joghurt
-4-5 db babérlevél (méret függő)
+amit tálaláshoz ajánl a Bloggertárs, nekem bekeverve
  áll a konyhapulton-mármint a csilipelyhes olívaolaj(om) :)
A krumplit kis kockára vágom;
 az olívaolajon kiolvasztom a vajat
(meg ne égjen),
rádobom a hagymát, sózom és
kis lángon puhára dinsztelem.
Ehhez öntöm a krumplit, rá
az alaplevet, a fűszereket és
puhára főzöm.
 Ha ezzel is megvagyok, kiszedek
1-2 szedőkanálnyi mennyiséget (lével)
(ki, mennyire szereti sűrűn)
egy tálba, belevájom az avokádó húsát
(amire előzőleg ráfacsartam a citrom levét)
és a joghurtot, egyneművé turmixolom,
majd a megfőtt krumplira öntöm.
Egy percet főzök az egész levesen.
(Semmilyen más sűrítő anyagot nem használtam;
mire kihűlik, így is állni fog benne a fakanál. :)
Miután a gázt elzártam, kerül
bele a félretett petrezselyem,
plusz egy kis csilipelyhes olívaolaj
 
és ráadásnak sült csirkehús a tetejére.
Mennyei lett a végeredmény! :)))



2 megjegyzés:

  1. Azt elhiszem, hogy mennyei lett!

    VálaszTörlés
  2. Ugye tudjuk, hogy a krumpli az egyik kedvenc alapanyagunk, ezen belül pedig a krumplifőzelék az egyik kedvenc ételünk! :) És csuda finom lehet ez az avokádós-joghurtos változata is, nagyon jól hangzik, finomat főztél! :)

    VálaszTörlés