Oldalak

2013. október 23., szerda

Sült paprika-saláta

20 éve ettem ilyet először Horvátországban
-itthon soha nem készítettük,
nem is hallottam róla addig. 
Amikor először csináltam itthon,
meg sem vártuk a "kötelező" állási időt,
 szinte azonnal megettük az egészet.
Így amikor hozzákezdek, nem aprózom el a mennyiségét
-igen hamar eltűnik a hűtőből! :)))
Most például rusztikus húspástétom mellé készítettem!

Hozzávalók:
-20 db kápia paprika, vagy 10 db piros kaliforniai (sacc 2 kg)
-5 ek 10 %-os ecet-de teljesen ízlés függő!
-1 ek só
-5 ek cukor (annyi kanál, amennyi ecet) (az ecet, só, cukor összesen 2,5 dl lesz)
 -5 dl víz-de amennyi ellepi majd
-1 ek egész bors
-2-3 db babérlevél
-olívaolaj-mindegyik üvegbe egy fél centi, csak mert nincs tartósítószer benne
(ha viszont pár napon belül elfogyasztjuk, még ez sem kell rá)
A sütőt előmelegítem 200 fokosra, majd légkeveréssel 
1 órát sütöm a paprikákat (félidőben átforgatom),
míg teljesen fekete lesz a héjuk. 
Nincs ok aggodalomra, a húsa nem ég meg, 
a héját meg teljes egészében le kell sikálni róla! 
A megsült paprikákat vastag zacskóba teszem
(a gőztől lesz könnyebb letisztítani)
és ha már hűlt egy kicsit, ledörzsölöm a feketeséget
-kifejezetten kesztyűs kézzel bánva a paprikákkal. :)
A szárat és a magházat teljesen eltávolítom,
de egyébként egyben hagyom az egészet.
(úgy fog kinézni, mint egy tintahal megpucolva :)))
Enyhén ecetes salátalevet készítek hozzá,
szerintünk ez így sokkal finomabb,
majd üvegekbe téve ráöntöm a levet,
a fűszereket szét/elosztom és mindegyik tetejét lezárom 
egy pici réteg olívaolajjal.
És hogy meddig áll el?
Fogalmunk sincs róla, sose vártuk még meg 
a "szavatossági ideje" végét!   :)))


1 megjegyzés:

  1. Ezt én is nagyon szeretem:) Hát nem élne meg túl hosszú időt nálunk sem, főleg ezzel a rusztikus húspástétommal:)

    VálaszTörlés