Oldalak

2013. március 3., vasárnap

Túrós palacsinta

Ittalvós Királylány parti-tartozék;
s bár a palacsinta most első sorban a lányoknak készül,
mégis mindig kapok a fejemre, hogy a ház Urára nem gondolok
és soha nincs túrós palacsinta-nem szeretem; de most készült!
Az alap recept már közzétéve, de jöjjön még egyszer-ezzel nem lehet hibázni:
-20 dkg liszthez
-2 egész tojás
-0,5 l tej
-0,5 dl olaj és
-csipet só szükséges
+3 ek almaszósz most még belekerült-most két adagról készült.
A túrótöltelékhez:
-20 dkg túróhoz
- 1 tojás
-3 ek kristálycukor
-2 ek vaníliás cukor
-reszelt citrom-, vagy narancshéj-ez csak szimpla adag, a többibe kakaó és almaszósz került.
A tojásokat a cukrokkal-habverővel-jó félig felverem; 
belereszelem egy narancs héját és belekeverem a túrót is
(nem törtem át szitán).
 A fele kisült palacsinta a ház Uráé-eheti holnapig :)
Ez az enyém-almaszósz+fahéj.
A vége -három kis 'pötty'-, a cseresznye lekvárkámmal.
A kakaós 1 mp alatt fogyott el
-el sem jutottam a fotóig! :)


3 megjegyzés:

  1. Bármelyik ízesítéssel szívesen fogadnám! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jelen pillanatban már semmi nincs belőlük :)

      Törlés
  2. Nagyon szeretem a túrós palacsintát... Tulajdonképpen így Húsvét után is simán meg tudnám enni, nem vagyok eltelve a finomságokkal. :)) Egyébként nálunk is nagyrészt ez a három változat készül mindig: túrós, kakaós és lekváros. Hmmm... nagyon finomak! :P

    VálaszTörlés