Oldalak

2012. október 30., kedd

Töltött paprika

A gyermeknek tettem fel ismét a kérdést,
hogy mit enne a szünidő alatt!?
A válasz csuklóból érkezett: töltött paprikát, 
grízgaluska levest és süthetnék sütőtököt 
(ha nem okoz vele nekem nagy gondot :))).
Áruházba be: vele szedettem össze a zöldségeket
-ő is mérte le-, 
a húsokat ő választotta (na, nem kitolásból,
hanem mert így szerette volna
...én nem állok a 'fejlődése' útjába! :)
Alig bírta kivárni, hogy kész legyen
-a tejfölös variáció az övé, én simán eszem! 😍
 

Hozzávalók a töltelékhez:
-1 kg darált húshoz (70/30-as, vagy 80/20-as...ne legyen zsírosabb)
-25 dkg rizs (számomra a legmegbízhatóbb mindig az Uncle Bens)
-1-2 db tojás (a töltelék keménysége állítható vele)
-1 közepes fej hagyma
-2-3 gerezd fokhagyma
-1 dl olaj
-só
-bors
-ételízesítő
-10 db tv paprika (csak mert 5 gombóckát magába teszek még bele)

A húst összekeverem a rizzsel, a tojásokkal, sóval, borssal.
Olajon az apróra vágott hagymát üvegesre fonnyasztom, 
rányomom a fokhagymát és hozzákeverem a húshoz.
A rizst nem szoktam előfőzni- nem is nagyon értem,
hogy miért kellene, hiszen egy órát főzöm a paprikákat
nagyon lassú tűzön és ezalatt azért illik a rizsnek
is megfőnie!
A paprikák tetejét levágom, a csumát kiszedem
(és ezeket sem dobom ki, mert vajas kenyérrel
nekem kiváló lesz reggelire😍), 
a húst belenyomkodom-óvatosan, hogy szét ne
repedjen a paprika- 
és hogy legyen elég helye terjeszkedni, 
az ujjammal egy lyukat csinálok bele!
a főzéshez:
-2 liter (saját) paradicsomlé, vagy 2 üveg Passata és nagyjából ugyanennyi víz
-kb. 1 liter víz
-20 dkg cukor
-néhány szelet zeller-sokkal finomabb lesz tőle
-só, bors,ételízesítő

Felöntöm a paradicsomlével a paprikákat; egy üvegnyi
vizet felforralok, ebbe teszem a cukrot, sót, borsot
(feloldom őket) és így öntöm hozzá a fazék tartalmához
-annyi lesz így a lé, hogy szépen ellepi majd papriékat.
Felfőzöm, ekkor teszem bele a maradék 
5 gombócot és lassú tűzön főzöm egy órát
...nem szabad kavarni, csak a fazekat forgassuk meg
párszor.

a rántáshoz:
-1 púpos ek liszt,
-olaj, amennyi felveszi
majd ezt a levesből egy pár szedőkanálnyi mennyiséggel felhígítom

 Ha megpuhult a paprika, rántást öntök rá és már
csak pár percig főzöm, hogy ne legyen liszt ízű.
Nem szeretjük se rövidebb lével, se sűrűbben.
Úgy voltam most ezzel, mint a Gyermekem a
gombapaprikással...háromszor ettem belőle!
😍😂😍
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése