Oldalak

2012. október 12., péntek

Sertéskaraj gnocchival

...Nigella módra
 
Hozzávalók:
-2 szelet csontos sertés karaj
-gnocchi-bolti,500 g
-chilis olaj + 1 gerezd fokhagyma
-1-1,5 dl édes fehérbor
-1 csapott ek. magos mustár
-1 dl tejszín (rendes, magas zsírtartalmú)
És itt jön egy lényeges tudnivaló:
míg a főzőtejszínnel nem tudom,
hogy mit lehet csinálni, a habtejszín habnak és főzéshez is jó!
A főző- és a habtejszín közötti különbség a zsírtartalom
(nagyjából),
dehát pont a zsírtartalma a lényeg! 

A csontos karajt nem szoktam klopfolni,
most sem tettem.
Vastag aljú edényben az chilis olajat a fokhagymával felhevítem,
beleteszem a húsokat, sózom, borsozom és rendesen 
átsütöm mindkét oldalát.
Kiveszem az olajból, a bort a helyére öntöm és forralom pár percig,
hogy az alkohol elfőjön; hozzáadom a mustárt, a tejszínt,
1 perc múlva a kifőzött gnocchikat, újabb fél perc és tálalom.
Ez a mennyiség 1 nagyon éhes férfinak, 2 közepesen éhes embernek,
vagy 1 anyának és a nagyon éhes gyermekének elég. :)))
Ha hárman esszük, legalább 4 szelet hússal indítok.
Amennyiben egyedül vagyok- mivel nem nagyon szeretem
az alkohollal készült ételeket-, a lefagyasztott leveskéim
valamelyikével öntöm fel.
Elvileg nem kellene, de adhatunk hozzá savanyú uborkát,
vagy friss salátát.
Nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése