Oldalak

2012. október 16., kedd

Görögdinnye héj savanyúságnak

Elsősorban kitűnő íze és cukortartalma
miatt kedveljük, a benne lévő vitaminok
nem jelentősek.
Víztartalma 90-95%, így fogyasztásával
a szervezetbe jutó víz a veseműködést
előnyösen befolyásolja.
Régebben vizelethajtó tulajdonsága miatt
gyógynövényként is emlegették.
A görögdinnye a tökfélék családjába tartozó
zöldség/gyümölcs.
Minden esetre általában gyümölcsként
tekintünk rá.

Én nem csak így!
Egy sztárszakácstól olvastam nemrég', hogy a héját soha
nem esszük meg
-ezt részben most megcáfolom,
de lehet, hogy csak azért teszek/eszek ilyesmiket,
mert én nem vagyok sztár séf! 😜
Természetesen ebből is készítek savanyúságot,
nem kis sikerrel.
A lé receptje megtalálható a kisvödrös- és üveges savanyúság
 bejegyzésemben...sok savanyúhoz ezt használom .
Egy dinnye héjából kb. 8 db 750 ml-es üveggel lehet
savanyút készíteni
...ez teljesen hibátlan, ha azt vesszük, hogy egyébként
a kukában, vagy faluhelyen a  tyúkok előtt landolna!
A dinnye héját alaposan megsúrolom, mielőtt felvágom,
s miután kiszedtem a szép piros belsejét,
amiből egy picit a piros húsából rajtahagyok,
(ami így kisebb helyen is fér el a hűtőben),
felszeletelem akkora csíkokra, hogy ügyesen az
üvegbe lehessen pakolni.
A külső héjat rajtahagyom eltevéskor, mert
dunsztolás közben így nem puhul ronggyá
(gyöngyözve fövő vízben 20 perc, majd pokrócok alatt
kihűtöm; ugyanolyan roppanós
marad, mint az uborkák);
viszont evésnél a zöldet levágom, úgy teszem az
éhes sereg elé.
Azért is szeretem ezeket a praktikákat-mint amilyen
a héj eltevése is-,
mert folyamatos a nyári munka, nem egyszerre kell
megzakkanni a sok betakarítani valótól
...és milyen jó is, amikor szép sorban töltődik fel a kamrapolc!
😍

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése