Oldalak

2014. január 12., vasárnap

Tzatziki

Alap a konyhámban.
Olyannyira, hogy a Komám a múltkor
meg is jegyezte (vigyorogva), hogy
nálam mindig van tzatziki IS
(bár igen szereti, úgyhogy jó, hogy van).
Na, szóval, félig csalás a hozzávalók egyik
összetevője, de mivel alapjába véve rendes
kislány vagyok, azért a problémát kiküszöbölöm
azzal, hogy egy másik összetevő viszont igen jó fajta
szokott lenni...
vagy egy ötlet, hogy az legyen.
Hozzávalók:
-2 db kígyóuborkához
-1 zacskó Kotányi Tzatziki fűszerkeverék
(a csalás tárgya-mea culpa, de ennél jobban még nem jött be semmi)
-só
-3 dl görög-, vagy
-6 dl natúr joghurt-amiből a végén szintén 3 dl lesz
 
Itt, ugye, nem sok kérdés van a görög joghurttal
kapcsolatban, mert tökéletes, sűrű, ahogy annak lenni kell.
Annál több viszont a mezei társával kapcsolatban,
ami viszont hagy kivetnivalót maga után
-de ezen is lehet egy keveset alakítani.
Ha natúr joghurtot veszünk (bármilyen okból),
az előírt mennyiség kétszeresét vásároljuk!
Előszedünk egy tésztaszűrőt, kibéleljük pl. sűrűn
hajtogatott gézzel, (már ha van az embernek asszonynak
egy traumás Kománéja, :)
egy tálat alátéve beleöntjük a joghurtokat
és a hűtőben pihentetjük pár órát.
Ezzel azt fogjuk elérni, hogy a 6 dl joghurtunkból
pontosan 3dl (szerintem) víz fog kicsepegni, de ezek után
legalább majdnem olyan állagot fogunk elérni,
mint amilyet drága kollégája esetében már elértek a gyárban.
Ez már elég sűrű lesz ahhoz, hogy a tzatzikink
ne egy úszós valami legyen, hanem
egy jól kanalazható, sűrű mártás.

  A meghámozott uborkákat a V-gyalu
vékony Julienne-szeletelőjén szeleteltem,
besóztam (reszelni is lehet), majd alaposan
kinyomkodtam és összekevertem a joghurttal.
Tálalásig hűtőben érdemes tartani.

És a csaláshoz visszatérve, sok mindennel
próbálkoztam már, de ez az eddigi egyetlen,
ami teljesen hibátlan az én (falusi) gyomromnak! 
😀

2 megjegyzés: