Oldalak

2014. január 9., csütörtök

Szalonnával sült kelbimbó


Miután sikerült szert tennem 4 kiló, igen jó vágású kelbimbóra,
az "eltüntetéséről" is el kellett gondolkoznom!
(A ház Ura ilyenkor mondja mindig, hogy ne nagyképűsködjek! :)))
Megtisztítottam őket a külső levelektől, vízbe áztattam egy kis időre,
majd blansíroztam őket; 
rögtön, az első nekifutásra
(a fenti sorra kattintva olvasható a recept is!)
Azután -miután szépen megszáradt mindegyik- fél kilós
csomagokba adagoltam őket, de egyet kint hagytam
(hűtőben kibír pár napot)-meg is volt a következő ötlet.
És bár ez a recept leginkább köretnek számít,
(nálam a szalonna köretének :)
így is, úgy is nagyon finom tud lenni
(már, ha egyáltalán szeretjük a kelbimbót!)!
Hozzávalók:
-kelbimbó (bimbós kel)
-szalonna
-chilipelyhes só(m)
-darált bors
-ételízesítő
-reszelt szerecsendió
Az olajon fogom megfuttatni/kisütni a kicsire kockázott szalonnát
(a visszamaradt zsírt természetesen én sem eszem majd meg! :);
közben a blansírozott kelbimbókat befűszerezem,
(hagy álljanak így egy kicsit) majd a kisült zsírra öntöm
és pár perc alatt összesütöm az egészet.
Mivel mással? :)))
________________________________________________________________
A kelbimbó (bimbós kel) blansírozási ideje: 6-8 perc.
Blansírozás: egyes alapanyagok mélyhűtésre vagy főzésre
-rövid forralással, hőkezeléssel-történő előkészítése.
Az eljárás célja az, hogy megakadályozzuk valamely
alapanyag íz- vagy színromlását, ezért gyakran egy-egy élelmiszer
feldolgozását blansírozással kell kezdenünk.
Elengedhetetlen a zöldségfélék és számos gyümölcs

otthoni gyorsfagyasztásakor, mert leállítjuk azon enzimek működését,
melyek még a mélyhűtőben is öregítenék a lefagyasztott anyagokat.
A blansírozásra szánt élelmiszert sót és fűszereket nem tartalmazó,
forrásban lévő vízbe tesszük, majd átrakjuk jéghideg vízbe,
hogy a fövés folyamata megálljon.
A hőhatás ideje a blansírozandó gyümölcsök,

zöldségek nagyságától függ, de 1-2 percnél ne legyen több
és nem kell megvárnunk a víz újra forrásba jövetelét.
Ha a vízbe frissen kinyomott citrom levét  is beletesszük,
egészen "haragos" zöld színt, vagy éppen hófehéret érhetünk el
-természetesen az alapszínnek megfelelően.
Ha inkább előfőzésként alkalmazzuk a blansírozást erős ízű (pl. kelkáposzta)
zöldségeknél, sót és fűszereket is tehetünk a vízbe.
Ezt a vizet a főzéshez ne használjuk, így könnyebben emészthetők
lesznek ezek a zöldségek. Az előfőzés szükséges ideje
általában attól függ, hogy milyen zöldségfélével van dolgunk,
illetve, hogy mennyire apróra daraboltuk.


2 megjegyzés:

  1. Nekem egyik kedvencem a kelbimbó, szinte minden héten készítek valamit belőle:) Sajnos a gyerekeim nem szeretik, igaz gyerekként talán én sem rajongtam érte:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én, gyerekként, azt sem tudtam, hogy mi az! :)))
      És bár koncentráltabb az íze a kelkáposztánál, de szerintem aki az egyiket szereti, a másikat is "megszeretheti".
      Én még pizzára is teszek nagyon sokszor belőle! :)

      Törlés