Oldalak

2013. szeptember 22., vasárnap

Körtés-krémes diós piskóta

 
Görgetem az általam olvasott blogok listáját 
Ritkábban, de annál színvonalasabban ír
Egyszerű, érthető receptek
Mint most ezt is. :)
Hozzávalók-a piskótához:
-4 egész tojás
-4 ek kristálycukor
-4 ek sütemény liszt
-fél cs sütőpor
-4 ek darált dió
-1 tekerésnyi só
a krémhez:
-2+1 ek cukor
-3 dl tej
-1 cs karamell puding
-1 dl habtejszín
-5 dkg vaj (igazi)
továbbá:
-5-6 db jó érett körte (az Agg rokon felajánlása-Ő is keveset van otthon :)
-3-4 ek vanília aroma  (vaníliás is, rumos is-finom is :)
-5 dkg vaj (igazi)
-étcsokoládé, vagy tortadara

4 tojásról piskótát sütöttem 
-és hogy az alkalmamhoz illő legyek, kerek tortaformában-;
előmelegített sütőben, 160 fokon, légkeveréssel, 20 perc alatt.
Míg sült a piskóta, elkészült a krém is;
2 ek cukrot -lassú tűzön- karamellizáltam,
felöntöttem a tejszínnel, a tejben elkevert cukros pudinggal,
majd besűrítettem.
A tűzről levéve belekevertem a vajat is.
Vajon, a vanília aromával megpárolom a megpucolt, 
cikkekre vágott körtéket.
 
A piskótalapra pakolom a gyümölcsöt, 
öntözök rá a párolóléből is (nem fog elázni a piskóta),
óvatosan rákenem a puding krémet
és bőven megszórom ét tortadarával.
Na, nálunk még addig sem tudott állni, 
mint nagyhírű Bloggertársnéméknál,
ugyanis (Királylány-találkozó révén) 
a Lányok (a körtekrémleves után) megrohantak 
és nem tudtak várni!!!  :D :D :D


6 megjegyzés:

  1. Csoda finomat választottál az alkalomhoz:) Boldog szülinapot neked, és abba ne hagyd:) Legalábbis addig ne, amíg neked örömet okoz, mi örömmel jövünk és olvasunk téged:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mostanra érzékenyültem el-1 éves lett a "kicsikém"! :)
      Köszönöm, hogy olvasol!!!

      Törlés
  2. Ugye hogy nem elállós süti? Köszi szépen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ház Ura -a napja végén- most falatozta be az utolját;
      nagyon finom!
      És szívesen! :D

      Törlés
  3. Méltó süti a jeles alkalomra, nagyon jól néz ki! :) Most kaptam pár körtét, lehet, hogy ilyen sütiben végzik?! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És akkor "sorozat-sütést" fogunk elkövetni! :D :D :D
      Edina csak megbocsátja ?! :)

      Törlés