Oldalak

2013. január 29., kedd

Húspástétom

Sikerült két rendkívül szép és finom grillcsirkére szert tennem
-az egyik el is fogyott vacsorára (rozmaringos sült krumplival),
a másikból viszont (előre megfontolt szándékkal :)
pástétomot terveztem kivitelezni.
A végeredmény -ahhoz képest, ahogy kinéz-
meglepően jó lett, annyira, hogy három szelet pirítósnál
álltam meg.
Na, ennyit a minimális kenyérfogyasztásról!
Mivel ilyet (pontosabban ilyen formában) még nem csináltam,
megint a Szent Világhálón bogarásztam a képek között kutatva
és rá is akadtam a legszebbre:
http://nemvagyokmesterszakacs.blogspot.hu/2012/02/rusztikus-huspastetom-szendvicskrem.html
A csirke, ugyebár megvan, a többi hozzávalót pedig a spájzom,
illetve a hűtőszekrényem tartalmához konvertáltam-ez lett belőle.
Ja, az enyém nem lett rusztikus, más volt a tervem a végére.;)
Hozzávalók:
-1 sült csirke (most), amiről a hús 50-60 dkg lehetett-minden részéről leszedtem!
-3 közepes fej lila hagyma
-3 keményre főtt tojás
-3-4 gerezd fokhagyma
-mustár
-majonéz
-mangalica- és libazsír
-só, bors
-2 db szegfűbors
-1 ek szárított kakukkfű-ezek nagyjából a Blog tulajdonosának javaslatai-az 'átirat' az enyém :)

A hagymákat apróra vágtam és nagyon kevés zsíron
üvegesre pároltam.
A szegfűborsot kávédarálóban porrá őröltem.
Aprítógépbe került a hagyma keverék, a főtt tojás
és 3 adagban a sült hús-kicsi az űrtartalma a gépnek
-majdnem péppé mixeltem.
Keverőtálba került a massza és következett az ízesítés
(kinek-kinek ízlése szerint legyen):
só, bors, az őrölt fűszerek,  1 ek. dijoni mustár
és kb. 3-4 ek. majonéz (most nincs saját).
A legjobb megoldásnak tárolásra a brülé tálka bizonyult
- 8 db 1,5 dl-es edénykébe fért ez a mennyiség.
A tetejére olvasztott libazsír került ujjnyi vastagon
-így tovább el fog állni a hűtőben a pástétom.
Egy kis 'hűsölés' után.
Bagettre, gyökérkenyérre, vagy ciabattára kenve tökéletes
megoldás előételnek is!
A másnap esti vacsora.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése