Oldalak

2012. szeptember 24., hétfő

Sütőtökkrémleves

...az őszi sláger
Lassan, nagyon lassan, de itt van újra az ősz,
hisz a piacon már van sütőtök!
"Mama, ugye veszel???"-kérdezi az én Nagylányom. 
Ki nem hagynám!
Ő eddig sütve ette; nagy harcok árán tudtam rávenni 
egy pár éve, hogy csak egy pindurit kóstoljon belőle, 
azóta nincs ősz sütőtök nélkül.
Tegnap sütöttem két félét, de éppen csak hogy le tudtam fotózni, 
mert estére elfogyott. Így hát ma megint vettünk egyet, 
amiből lett sült is és leves is. Most jöjjön a leves.
Hozzávalók:
-egy darab sütőtök, aminek a leveshez csak a felét használtam fel, 
kb. 60 dkg lehetett héj nélkül (nem mértem meg)
-2 közepes krumpli, az íz-  és a sűrűség miatt 
-1 közepes hagyma
-2-3 gerezd fokhagyma
-pici olaj +  vaj (igazi :)
-só (én ételízesítőt is tettem a végén bele)
-darált bors
-szerecsendió, frissen reszelve
-őrölt szegfűszeg
-őrölt koriander-ha nincs, egy kanálnyi mustár
-tejszín, vagy tejföl

A tököt feldarabolom, tepsibe teszem és 
180-200 °C-on, 40-50 perc alatt puhára sütöm.
Közben a hagymát és a fokhagymát 
az olajon + vajon megpárolom. 
Hozzáadom a kockára vágott krumplit, 
felöntöm annyi lével, amennyi kényelmesen ellepi
-húslevessel, zöldséglevessel, vízzel, ami van.
(Én mindig elteszem a maradék leveseket a fagyasztóba, 
így nem megy kárba. Sőt!)
Ha megpuhul, a tököt is belekanalazom a fazékba; 
fűszerezem, egy kicsit még összefőzöm és turmixolom.

Ezután jöhet a tejszín, vagy a tejföl, 
(ki, melyik ízvilágot szereti jobban)
még egy kóstolás és a kitálalás.
És hogy én mivel tálalom? 
Íme: tökmag olívaolajon, chilipelyhes sóval,
fahéjjal megsütve
Kukába csak a tök burkolata kerül. :)))
Nálunk ez a nyerő! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése